Ügyfél: Elromlott a gép, nem mutat semmit!
Hotline: Mit lát a képernyőn?
Ügyfél: Abszolút semmit.
Hotline: Nincs ott se egy ikon, se egy kurzor?
Ügyfél: Nincs, egyedül vagyok az irodában.
Ügyfél: Halló! Van egy problémám! Az ügyfelük vagyok!
Ügyfél: Szóval akkor most csatlakozom az internethez, ugye?
Hotline: Igen.
Ügyfél: És ez a legfrissebb verziója az internetnek, ugye?
Hotline: Öööö...igen.
Ügyfél: Problémám van az internet-hozzáférésemmel!
Hotline: Mi a bejelentkező neve?
Ügyfél: A jelszavam xxxx.
Hotline: Igen, és a bejelentkező neve?
Ügyfél: Hmm... az e-mailem xxx@yyy.hu
Hotline: Igen, írom. És a bejelentkező neve?
Ügyfél: Proxynak a proxy.yyy.hu-t használom.
Ügyfél: Gondom van a programjukkal. Egyszerűen nem mozdul.
Hotline: Meg tudná ismételni, hogy mitől lehet?
Ügyfél: Nem tudom pontosan.
Hotline: Semmi baj, először csukjon be minden ablakot.
...csend a telefonból...aztán zajok...
Ügyfél: Becsuktam mindet, az ajtó nyitva maradhat?
Hotline: Mennyi szabad helye van a merevlemezen?
Ügyfél: Hát a feleségem szeretne internetezni, ezért letöltött 10 óra sza-
bad helyet. Ez elég?
Ügyfél: Azért ez mégiscsak pofátlanság! Tegnap vettem egy gépet maguk-
nál, és még csak el sem tudom indítani!
Hotline: Mi a problémája?
Ügyfél: Vettem egy gépet, hazavittem, bedugtam a hálózatba, aztán elő-
vettem a használati utasítást. A második oldalon az van az ábra mellett:
Nyomja meg ezt a gombot. De nekem nincs olyan gombom!
Hotline: Milyen gombot kellene megnyomnia?
Ügyfél: Power On, de nekem csak olyan van, hogy Power On/Off!
Ügyfél: Nem kapom meg a leveleimet.
Hotline: Semmilyen e-mailt nem kap?
Ügyfél: Semmilyet. Írtam a munkahelyemről magamnak, hazamentem,
de nem kaptam meg.
Hotline: Jók a mail-szerver beállításai?
Ügyfél: Igen. A szomszédom is ennél a cégnél dolgozik, és összeha-
sonlítottuk.
Hotline: A hálózat amúgy megy?
Ügyfél: Nem, nem szoktam használni.
Hotline: De szokott kapcsolódni, mikor a mailjeit ellenőrzi?
Ügyfél: De minek kapcsolódjak, ha a gép mutatja, hogy x-szel áthú-
zott boríték, vagyis nincsen e-mailem?
Ügyfél: Vettem egy faxot, de nem igazán működik.
Hotline: Mi a gondja vele pontosabban?
Ügyfél: Hiába teszem bele a papírt, behúzza, de aztán megint kiadja...
Ügyfél: Letöltöttem egy programot az internetről, felinstalláltam, de nem
tetszik. Most hová vigyem vissza?
Ügyfél: Vettem egy mobiltelefont, átolvastam a leírását, és az van benne,
hogy tudok vele faxolni. De nem találom, hogy hol kell a papírt beletenni.
Hotline: Sajnos, az nem úgy működik. Tud faxokat fogadni a telefonnal,
amiket utána egy nyomtatóval papírra tud nyomtatni.
Ügyfél: Akkor engem átvertek! Hol a nyomtató ebben a telefonban?!
Ügyfél: Vettem egy gépet, előfizettem az internetre, de nem működik!
Hotline: Kicsit bővebben elmondaná, mi az, ami nem működik?
Ügyfél: Semmi! Itt a mosem, tárcsáz, azt mondja, hogy bejelentkezett,
elindítom a browseremet, és nem történik semmi.
Hotline: Beírt már valami címet a böngészőjébe?
Ügyfél: Miféle címet?
Hotline: Ott felül van egy nagy üres fehér csík, oda írja be például, hogy
www.micegunk.com.
Ügyfél: Semmi nem történik.
Hotline: A jobb felső sarokban nem animál a menü, vagy a kurzor nem
változott meg valami másra?
Ügyfél: Nem, semmi nem történt.
Hotline: Nyomjon még egyszer Entert!
Ügyfél: Mi az, hogy még egyszer? Eddig ezt nem mondta!
Hotline: Elnézést, akkor üssön egy Entert a cím begépelése után!
Ügyfél: Melyik az Enter?
Hotline: Rá van írva, hogy Enter.
Ügyfél: Itt olyan nincs. Ilyenek vannak: File, Edit, View.
Hotline: Az a menü a képernyőn. A billentyűzeten keresse az Entert!
Ügyfél: Miről beszél? Na, mindegy, semmire sem jutottunk, majd átjön
Márton fia a szomszédból, ő valóban ért a számítógépekhez, nem úgy,
mint maguk!
Hotline: Milyen operációs rendszere van? Windows?
Ügyfél: Nem tudom.
Hotline: Mikor bekapcsolja, mit ír ki?
Ügyfél: Semmit, csak betöltődik.
Hotline: Újraindítaná, és megnézné?
...csend...
Hotline: Na? Nem írt ki semmilyen logót?
Ügyfél: Nem, most arra várok, hogy a Macos képernyő eltűnjön.
Hotline: A milyen képernyő?
Ügyfél: A Macos, mindig ezt kell kivárni...
Hotline: Mármint MacOS?
Ügyfél: Tőlem úgy becézi, ahogy akarja.
Ügyfél: Előfizettem az internetre, és mindig nézem a női magazint rajta,
de ezért a szolgáltatásért nem sok egy kicsit a havidíj?
Hotline: Miért nem próbál másik oldalakat is nézegetni, hátha megtet-
szik még valami magának?
Ügyfél: Miért, az interneten több oldal is van?
Hotline: Gondolom, hallott már az FTP-ről, ha weblapot szeretne készí-
teni, és önmaga feltölteni.
Ügyfél: Nem hallottam, pedig idmerem az összes pártot.
Ügyfél: Van egy kis problémám a modememmel.
Hotline: Semmi gond, megoldjuk. Milyen operációs rendszere van?
Ügyfél (büszkén): Természetesen egy I-Mac!
Hotline: Akkor kattintson a bal felső sarokban lévő almára!
Ügyfél: Nincs ott alma.
Hotline: Egy pici alma.
Ügyfél: Semmi nincs. De a bal alsó sarokban van egy olyan, hogy Start.
Hotline: És akkor most nyomja meg a "Mentés" gombot, és mondja azt,
hogy "Adatokat felülírni"!
Ügyfél: Adatokat felülírni!
Ügyfél: Úristen, segítsenek, ez a férjem gépe, és mikor ma neteztem,
letöröltem az internetet!
Hotline: Semmi gond, asszonyom! Kérem, adja meg a címet, küldünk
Önnek egy biztonsági másolatot.
|